donderdag 17 februari 2022

Creatief-Hart (6)

De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde niet tot volmaaktheid gekomen. 


Deze tekst staat in 1 Johannes 4:18. Het is een tekst die bij ons op de meterkastdeur staat. Toen we ons appartement kochten had ik de meterkastdeur in krijtverf geschilderd. Zo kunnen we boodschappen erop schrijven of onze nichtjes als ze bij ons zijn tekenen. De nichtjes zijn al wat groter en tekenen er niet meer op en wij gebruiken het kruitbord eigenlijk ook niet meer. Dus bij de eerstvolgende schilderbeurt gaat de krijtverf eraf en wordt het gewone verf. Maar dat is niet waarom ik dit stuk schrijf, ons schilderwerk.
Het gaat om de tekst. Mijn vrouw heeft deze tekst een aantal jaar terug op de deur geschreven. Voor mij is het op dit moment een toepasselijke tekst. 
Angst, angst heb ik nog wat verleden betreft. Angst als mijn vrouw en ik samenzijn, intiem zijn. Aanrakingen die triggeren. Een onverwachte aanraking waardoor ik bevries. 
IK ben er nu voor in therapie. Emdr. Het is zwaar en ik heb het gevoel dat er heel langzaam rust komt in mijn hoofd. En hopelijk ook rust in mijn lichaam. Dat ik geen angst meer hoef te hebben voor mijn verleden, geen angst eer voor onverwachte aanrakingen.
De liefde van de Heer laat geen ruimte voor angst. Volmaakte liefde, dus de Agape liefde van de Heer is groter dan de angst. Met de volmaakte liefde van de Heer kan je je veilig voelen. 
Ik mag en moet mijn angst de baas worden en dat kan ik alleen maar met de Heer. 

Dit is de laatste tekst op dit schilderij. Voor mij een bijzondere. DE volgende fase wordt nog wat versieringen erop maken. Ik laat mijn gevoel en hart werken.
IK ben blij met dit schilderij en het is mijn eerste en ik denk kostbaarste. Er zit zoveel verwerking in voor mij, dat kan ik hier niet op papier zetten. De teksten zijn voor mij dierbaar. Allemaal hebben ze invloed op wie ik ben en wat ik doe. Alles in de liefde van de Heer.

Op naar het volgende deel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten