woensdag 2 februari 2022

Volg de herder (Psalm 79)

Wij zijn Uw volk, de kudde die U hoedt. Dit staat in vers 13 van deze psalm.
De Heer is onze herder. Lees psalm 23 maar. Daar staat in hoe de Heer is tegenover ons. Wij zijn het volk van God. Wij zijn Zijn zonen en dochters. Wij zijn schapen van de kudde van de Heer. Wij volgen de Heer in alles. Wij vertrouwen op de Heer. Ik in ieder geval wel, ik weet niet hoe het met u is?
Deze tekening zie je een kudden schapen die de herder volgen. Een kudde schapen volgen in alles de herder. De herder is verantwoordelijk voor de kudde. Hij weet dat zijn schapen hem volgen ongeacht wat hij doet. Doet e herder het niet goed gaan er schapen verloren. De herder zal voortdurend op zijn schapen letten. Dwaalt er eentje af dan gaat hij die zoeken. Hij weet dat de rest van de kudden blijft wachten en niet uiteen zal vallen. Tenzij er een roofdier komt. Dan vluchten ze en volgen ze de in hun ogen sterkste schaap. Rent deze een sloot in, dan zullen de meeste schapen dit ook doen. En dan wacht hun een verdrinkingsdood.

Maar de herder weet dat hij zijn kudde even achter kan laten. De herdershond (heilige geest) zal bij de kudde blijven en beschermen. Zo zal er niets gebeuren en de herdershond zal ieder roofdier op afstand houden. Zo kan de herder met een gerust hart zijn werk doen en het verloren schaap weer terug halen. 
Laat mij maar een schaap zijn die De Herder volgt. Ik hoef dan niet bang te zijn, want Hij is met me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten