woensdag 9 februari 2022

Jubel voor God (Psalm 81)

zing een lied, sla de tamboerijn, speel op de harp en de lieflijke lier, blaas op de ramshoorn.
Een opdracht van God voor Israël, maar ook voor ons. Niet dat we de oude instrumenten uit dit stukje moeten opzoeken en gaan bespelen. Ook met de moderne muziek van tegenwoordig kunnen we een loflied voor God in elkaar zetten. 
In mijn geval pak ik een gitaar en speel ik mee met YouTube. Dan speel ik nummers van opwekking, LEV, Hanne de Vries, Mozaiek0318, Hillsong, Bethel, noem maar op.
Kan ik het goed? Ik kom een eind met de basis akkoorden die ik nu ken en ik leer steeds meer erbij. Als ik muziek maak voor God, dan kom ik in een andere sfeer. Dan voel ik me dichter bij God, dan ervaar ik Zijn aanwezigheid. Aanbidden met tekenen, schilderen, journaling en muziek. Ik vind het fijn om te doen en God geniet ervan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten