maandag 14 februari 2022

Creatief- Hart (5)

De vijfde update van mijn schilderij.
Deze keer twee teksten gemaakt. Dit omdat ik bij de eerste van de twee vergeten was om een foto te maken, dus nu twee teksten.

U schonk mij het leven en uw liefde. (Job 10:12)

In dit stuk van de bijbel is het allemaal niet zo positief. Satan is samen met God en praten over Job. Job is op dat moment de rechtvaardigste mens die er is. God heeft een oogje op hem en satan weet dat. Hij denkt dat Job zo is omdat God hem beschermt. Zal Job ook op God blijven vertrouwen en rechtvaardig blijven als God hem alles afpakt wat hem lief is. Satan daagt God uit en God doet mee. Hij pakt alles af van Job, omdat God weet dat Job op Hem blijft vertrouwen, ondanks alles.
En zo geschiedde het, Job bleef volharden en vertrouwen in God.
In Job 10 zegt Job zelfs 'U schonk mij het leven en Uw liefde.;

Uw liefde!

God heeft Job zo lief dat Hij na dit alles Job het dubbele teruggeeft. En satan druipt, zoals altijd, af. Uw liefde. Uw liefde. Uw liefde.
Dit is zo belangrijk, Uw liefde. De liefde van God. God heeft niet alleen Job lief, Hij heeft ook ons lief. Hij houd van ons met Zijn Agape liefde. Zijn onvoorwaardelijke liefde. God houd altijd van ons. Ook als we weer eens een keer hebben gefaald en van God zijn weggelopen. God houd van ons. Als we weer eens een keer hebben gezondigd. God houd van ons.

Als dat bij ons in ons huwelijk gebeurd dat we van de ander weggaan of bedriegen, dan is het over en uit. Dan is de liefde weg. Onze liefde tegenover elkaar is voorwaardelijk. Als er iets niet goed is of mis gaat, dan zijn we als mens zo snel geneigd om de ander te verlaten of weg te sturen. Te zeggen 'Ik hou niet meer van jou'.

God kan dat niet en doet dat niet. Hij blijft van ons houden hoe we ook proberen. Het zal niet lukken Zijn liefde voor ons te verliezen. Het zit in Zijn DNA. Hij heeft zelfs Zijn zoon Christus naar de wereld gestuurd, om onze zonde en ziekte en andere shit op zich te nemen en zo mee te nemen de dood in. En om een deur te openen van ons naar Hem. OM aan ons te laten zien wie Hij werkelijk is. Liefde, onvoorwaardelijke LIEFDE!

En dan kom ik op de tweede tekst van dit stuk.

Blijf in mijn liefde. (Johannes 15:9)

De hele tekst in deze vers is 'Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader Mij heeft liefgehad. Blijf in Mijn liefde.' Dit zegt Jezus. IN de tijd dat Jezus op aarde was, heeft Hij niet alleen zieken genezen, geesten uitgedreven, doden opgewekt (3x) en zelf is Hij ook uit de dood opgewekt.
Jezus liet in Zijn tijd op aarde en zeker in de laatste drie jaar aan ons zien wat liefde is. Alles wat Hij deed was uit liefde. Alles wat Hij zei, was uit liefde.
Jezus was liefde. En is dat nog steeds. 
Jezus liet aan ons de liefde van God zien, de liefde die God voor ons had en nog steeds heeft.  Dit is en blijft een mooi iets. zeker als ik dit schrijf op Valentijnsdag. De dag van de liefde.
Ik ben gelukkig getrouwd met mijn lieve schat. We houden enorm veel van elkaar, in goede en slechte dagen. En dan is het vreemd dat mijn vrouw nu even niet bij me is. Door privé gebeurtenissen in de familie is ze even een paar dagen weg geweest naar vrienden. Even een andere omgeving en even haar hoofd leegmaken. Ik was even alleen thuis. Dan merk je de stilte op. normaal is het altijd kletsen en samenzijn en dan is dat er een paar dagen niet. Dan is er gemis. Straks komt ze weer thuis. Jammer genoeg kan ik nu niet veel doen, maar wel mijn liefde tonen aan haar. Gisteren heb ik zelftest gedaan en ik ben positief getest op covid. Vanmorgen een g.g.d. test gedaan voor de zekerheid en nu in thuisisolatie.
Voordeel is wel dat ik dan even een paar dagen tijd kan geven aan tekenen en schilderen en bloggen. Maar vooral aan mijn lieve schat. Een bakkie thee brengen en een luisterend oor zijn. Kletsen over de laatste paar dagen en luisteren naar preken en aanbiddingsmuziek.
Ware liefde. Samen met God zijn we een drievoudig snoer. Niet te verbreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten