zaterdag 24 februari 2024

55/366

 


Even iets heel anders dan normaal, een testje. Kijken of het lukt.
Bijbelteksten.
Ik ben nu een flink aantal dagen bezig met wat mij bezig houd iedere dag. Een korte of iets langere opsomming van mijn belevenissen die dag. Wel met een foto van wat er die dag is gebeurt. Vaak foto's die ik van internet pak en soms foto's die ik zelf maak. IK wil het anders gaan doen. Dagelijks kijken om ene Bijbeltekst te plaatsen.

Nu dus de eerste.

Mattheus 6:8

want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.


Aan deze tekst gaat een stukje vooraf, maar ik wil me hierop richten. Wat hieraan vooraf ging, ging het over de huichelaars die bidden om zo vroom over te komen. Maar Jezus die hier over het bidden spreekt wil dat we bidden vanuit ons hart. Zo kan Hij een persoonlijke relatie opbouwen. Zo kunnen wij een persoonlijke relatie opbouwen met de Heer.

Zo kan Hij werkelijk in ons hart kijken. Ook al weet Hij al eerder wat er in ons hart is dan we zelf denken. De Heer is ons iedere keer een stap vof meerdere stappen voor. Is dat om ons te straffen?
Nee, de Heer wil ons helpen, ons sturen naar Zijn wil.
Wat er in de tekst staat, Hij weet precies wat wij nodig hebben, voordat wij erom (durven) vragen. 

Deze tekst gaat ook vooraf aan het bekendste gebed, het onze vader.
In Lukas vragen de leerlingen hoe ze moeten bidden.

Lukas 11;1

Heere, leer ons bidden, zoals ook Johannes zijn discipelen geleerd heeft.

En dan volgt het bekendste gebed.
Bid iedere dag. Het hoeft niet vroom te zijn, je mag je eigen woorden gebruiken. Bid om kracht, gezondheid. Bid om je persoonlijke situatie of die van je dierbaren. Bid voor de wereld, voor vrede.
Het maakt niet uit. De Heer hoort het.

Als je geen woorden heb om te bidden, bid dan gewoon het onze Vader.

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten