dinsdag 27 februari 2024

58/366

 


Matheus 6:9
Uw Naam worde geheiligd. 

Vers 9 gaat verder, Uw naam worde geheiligd.
De naam van de Heer is heilig, de Heer zelf is heilig.
We heiligen de Heer, aanbidden de Heer.
We zetten tijd apart voor de Heer.

IN gebed, in aanbidding, in lezen van de bijbel. Overal heiligen we de naam van de Heer. Mensen misbruiken de naam van de Heer ook wel. Als iets niet lukt of zich pijn doen, dan misbruiken ze de naam van de Heer door te vloeken. 

Ik hou daar niet van en heb dat voor mijn tot geloof komen eigenlijk ook bijna nooit gedaan. Ja ik heb gevloekt, ben tenslotte ook geen heilige, maar een mens met mijn fouten en gebreken. Maar sinds mijn bekering nooit meer gevloekt. Daar doe ik de Heer verdriet mee.
Ben ik soms boos? Ja, ik ben boos. Boos zijn is een emotie.
Een uiting. 

Maar heb mezelf geleerd om niet te vloeken, in plaats daarvan zeg ik chips of potdorie. Klinkt toch heel wat anders dan noem maar op (beter van niet).

Uw naam worde geheiligd.
DE Heer is heilig en zal voor altijd heilig zijn. We hebben een heilige Heer. Ik hou van mijn Heer. Mijn redder en verlosser en bovenal mijn hemelse Vader.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten