maandag 29 januari 2024

29/366



Wat was het vandaag een mooie dag. Een heerlijk zonnetje, lekkere temperatuur.
Vanmorgen om zes uur uit bed. Niet om te werken, maar om naar het Roggeveld te gaan.
Om half zeven ging ik weg. Ik wilde vroeg daar zijn, zodat ik ook weer op tijd thuis zou zijn.

Op de heenweg was het wel druk op de weg, maar niet superdruk. Alleen het stuk tussen het Gelredome en Velp heb ik stapvoets moeten rijden door file. Half negen was ik op de camping. Even langs de receptie om te vragen of ik de auto op het veld mocht parkeren of dat dit nog te drassig was.
Het liefst niet zeiden ze. Heb de auto even op de weg laten staan om zinken teilen te lossen voor op ons plekje. Daarna de auto naar de parkeerplaats gereden 

Even mijn rondje gelijk gelopen alleen dan vanuit een andere richting. Alles is nog zoals wij weggingen op de camping. JE ziet wel de sporen van het hoge water en ene toiletgebouw bij het Dennenbos dat weg is. Een nieuwe kan nog niet geplaatst worden vanwege de drassige velden.

Weer terug bij het Roggeveld eerst even een bakje koffie gedaan en toen aan de slag. De regengoten van de caravan schoon gemaakt. Er lag genoeg bladeren in dus het was nodig. Daarna de vochtvreters leeg gegooid en nieuwe vullingen erin gedaan en als laatste gestofzuigd. We hebben bij de nieuwe caravan aan het begin van het seizoen ene laagje schimmel op de vloer. Dit heb ik nu weggezogen. Komt door het vocht wat niet weg kan, dus komend jaar even wat op verzinnen en waarschijnlijk maak ik een nieuwe vloer van pvc laminaat. Ben ik er gelijk vanaf.

Tegen twaalf uur was ik klaar en alles opgeruimd. Terug gelopen naar de auto en weer de weg op. eb de toeristische route genomen naar Duitsland. Daar getankt en op naar huis. De terugweg ging goed. Het was rustig op de weg en overal lekker door kunnen rijden. Thuis de boodschappen gedaan en tegen twee uur was ik weer op de Sperwerstraat.

De aardappels voor de boerenkool geschild. Dat hebben we gegeten. Mijn Roosje heeft gewerkt en is nu wandelen met de wandelclub. Ik gaat even lekker ontspannen met een spelletje of schilderen. Moet ik nog even over denken.

Een heerlijke dag waar ik volop van heb genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten