donderdag 4 januari 2024

4/366


Geef de duivel nooit een lift!
Hij wil alleen maar het stuur overnemen.

Deze tekst kwam ik tegen en kwam op het idee om hem te gebruiken in een foto.
Aangezien we in een flat wonen hebben we een lift. Daarom een foto.
In de tekst word dit soort liften niet bedoelt, maar vond het leuk zo.

Geef de duivel nooit een lift!
Geef hem geen kans om leiding te nemen over jou leven. Over wat je doet en denkt. Hij is erop uit om je alleen maar kapot te maken. Je van God af te houden en zo mee te sleuren in zijn val.
Hij is bezig om continu leugens in je oor te fluisteren. Zo probeert hij je in te palmen zodat je op ene gegeven moment zijn leugen gaat geloven en de weg naar God kwijtraakt. Dan staat hij te juichen, we hebben er weer eentje roept hij dan.

Blijf bij God. Blijf Zijn woord lezen en overdenken. Door het woord, de bijbel, hoor je de stem van God. Door het woord heen spreekt God tot jou. Laat Hij zien wie Hij werkelijk is. Als je Zijn woord in je hart toelaat heeft de duivel geen kans. Zeg dan een keer tegen de duivel, je heb geen schijn van kans op mij, want ik ben gekocht en betaald door het kostbare bloed van de Here Jezus Christus.

Wat zijn mijn gebeurtenissen vandaag.
Gewerkt, voor het eerst sinds een paar weken weer op de fiets. Even geen tot een paar druppels regen gehad op de fiets. Even lekker mijn hoofd leeg maken en wat ik altijd doet o de fiets, stille tijd houden. Even mijn moment met God. Dit moet ik op een andere manier gaan invullen.
In de auto op weg naar mijn werk hoor ik iedere ochtend o Groot Nieuws Radio al de Bijbellezing. Iedere dag een stuk uit d e bijbel. Dat vind ik wel fijn, of misschien dat ik zelf iets moet zoeken, een podcast ofzo. De Bijbel door heb ik helemaal in de computer staan, die kan ik luisteren, en verder als ik straks alleen op de bus rijd, aanbiddingsmuziek aan.
Kijk er steeds meer naar uit. 

Nog drie weken en een dag werken voor mijn huidige baas. Het begint nu op te schieten.
Lekker aftellen tot de laatste werkdag daar en dan beginnen aan een nieuw hoofdstuk.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten