dinsdag 9 januari 2024

9/366

 


U bent Mijn geliefde Zoon, in Wie Ik Mijn welbehagen heb! (Markus 1:11)

Dat is nogal wat, de bovenstaande tekst. Dit zegt God tegen Jezus nadat Hij gedoopt was.
Maar weet je dat Hij dit tegelijkertijd ook tegen jou zegt, of tegen mij?
Door de jaren heen ben ik dat gaan begrijpen. Voordat ik tot geloof kwam, wist ik wel dat er een God was, dat Hij er was. IK geloofde ook wel dat Jezus Zijn Zoon was en dat Hij gestorven was aan het kruis. En wat er op de Christelijke feestdagen gebeurde, Kerst, Pasen, Hemelvaart, Pinksteren.
Voor mij waren voor het tot geloof komen deze dagen vooral vrije dagen en ik dacht wel aan het geloof.

Tot ik tot geloof kwam. In het begin bleef deze gedachte over die dagen, maar langzaamaan, door conferenties en bijbel lezen en preken heen, kwam ik tot de ontdekking wat er werkelijk aan de hand was en wat deze dagen werkelijk inhielden. Wat er aan het kruis gebeurde. Wat er op de ander dagen gebeurde en wat de reden is geweest.

Nu zoveel jaren later en zeker door wat er twee jaar terug allemaal gebeurde in mijn leven, is mijn relatie met de Heer zoveel dieper geworden. Ben ik de hele bijbel dieper gaan beleven. Alle woorden, teksten zijn geland en hebben ervoor gezorgd dat ik een diepe relatie heb gekregen met de Heer.

Hij is niet alleen mijn Heer en God, waarvan ik vroeger dacht dat Hij alleen maar oordeelde. Deed ik het niet goed, dan zou ik in de hel komen en niet in de hemel. Nu weet ik dat ik in de hemel komt, omdat ik gered ben door het bloed van Jezus.

Ik mag mezelf identificeren met Jezus. Jezus is in mij en ik ben in Jezus. Zoals Jezus ook in de Vader is en de Vader in Hem. Zo is God mijn Heer en vooral mijn Hemelse Vader.

Als Hij die woorden uitroept bij de doop van Jezus, zegt Hij die ook tegen mij.
Hij is verliefd op mij, Hij houd van mij, zoals een vader dat doet voor zijn kind.
Ik mag mezelf Zijn kind noemen en ik mag op Zijn schoor kruipen.
Hieronder een liefdesbrief die mijn Hemelse Vader schreef voor mij.
Woorden die ik draag in mijn hart.

Jij bent Mijn kind, Ik houd je vast,
Ik laat je nooit meer gaan.
En waar je bent, Ik zal er zijn,
en altijd naast je staan.

Ik hou van jou!
Ik wil graag dichtbij jou zijn.
Ik druk je dicht tegen Mij aan,
jij mag zijn waar Ik ben.

Je bent veilig en geborgen,
in Mijn sterke Vader armen,
voor eeuwig en altijd!

Mijn glimlach rust op jou.
Bij Mij is geen enkele veroordeling.
Ik accepteer je volkomen.
Bij Mij mag je helemaal jezelf zijn.

Ik heb je zo lief!
Ik hou veel meer van jou,
dan jij ooit van jezelf kunt houden.
Ik hou net zoveel van jou als van Mijn Zoon Jezus!

Mijn hart klopt voor jou.
Voel hoe Mijn liefde vanuit Mijn hart stroomt naar jouw hart.
Je bent Mijn geliefde kind.
Ik ben jouw Abba,
jouw liefhebbende hemelse Vader.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten