maandag 1 januari 2024

1/366

Allereerst iedereen een gezond en gezegend nieuwjaar. 

Een nieuw jaar, nieuwe kansen, goede voornemens.
Dat laatste heb ik niet, ik gaat door hoe ik nu bezig ben en maak wel verbeteringen aan. Maar om nu te zeggen dit is mijn doel dit jaar of dit wil ik laten dit jaar. Nee.

Ik mag dit jaar gaan uitkijken op weer een aantal leuke dingen, een nieuwe baan, nog een concert van Springsteen, het nieuwe campingseizoen. Vele ontmoetingen met vrienden.

Heb er zin in. Hoop. Ik hoop natuurlijk op goede gezondheid, ook voor mijn lieve vrouw en onze families. Hoop hebben we in ons geloof. We kijken iedere dag weer uit wat de Heer voor ons in petto heeft. 

Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester, spreekt de HEERE. Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad, namelijk om u toekomst en hoop te geven.
Jeremia 29:11

Deze tekst is nu ik dit schrijf toepasselijk. Vrede en geen kwaad of oorlog. Dat is wat ik wil het komende jaar. Dat de oorlogen in Gaza/Israël en Oekraïne/Rusland stoppen. Dat de leiders van die landen aan tafel gaan zitten en met elkaar gaan praten. Dan zal er een hoop veranderen en rust komen in de wereld. 

Hoop, nieuwe hoop. Hoop op vrede, hoop op geluk, hoop op gezondheid, hoop op meer van de Heer.
Hoop is uitzien naar wat er komen zal.

Lichtpuntjes. 

Lichtpuntjes voor mij zijn de ontmoetingen met onze vrienden en familie. 
Gesprekken. Ook met mijn campingmaat. Als we samen f1 kijken, een biertje naast ons en als mannen onder elkaar praten over wat ons bezig houd. Dit is met name het afgelopen jaar waardevol voor mij geworden. Deze momenten. Iemand die op hetzelfde niveau zit als ik, hetzelfde denkt en hetzelfde is. Geen poeha, Gewoon is al gek genoeg.

Lichtpuntjes, onze nichtjes en kinderen van onze beste vrienden. De nichtjes zijn ondertussen al tieners, maar wat hou ik van ze. De meiden van een goede vriendin zijn waardevol voor mij. Daar heb ik heel veel aan te danken. Dat ik niet bang hoeft te zijn voor kinderen. Dat heeft gevoelens naar boven gebracht. Beschermende gevoelens, vader gevoelens. Dankbaar voor die momenten in mijn leven en die nog komen gaan.

Lichtpuntjes, nieuw werk. Uitdagingen. Even geen vastigheid, maar onzekerheid. Kijk ernaar uit om straks achter het stuur te zitten en mensen kan helpen en wat ze op dat moment nodig hebben.

Lichtpuntjes. De camping. Een grote en belangrijke pek voor mij. Een plek van rust, even weg uit het dagelijkse.  Van mij mag het seizoen alweer beginnen.

Maar wie de HEERE verwachten, zullen hun kracht vernieuwen,
zij zullen hun vleugels uitslaan als arenden,
zij zullen snel lopen en niet afgemat worden,
zij zullen lopen en niet moe worden.
Jesaja 40:31

Kom maar op 2024, ik ben er klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten